סוכן מתפעל, סוכן מטפל, מסלקה ומעסיק - עידן חדש של יחסים
שנת 2016 היא שנה של התחדשות.
המפקחת על הביטוח, בניסיונה לשפר את מעמדו של המבוטח/ לקוח, ערכה שינויים מרחיקי לכת ביחסים שבין העובד המבוטח, המעסיק סוכן הביטוח וחברת הביטוח. מה היה עד היום?
למעסיק היה סוכן ביטוח שטיפל בכלל העובדים, או חלקם. הוא גם יצר את הקשר בין חברת הביטוח והמעסיק והעובד - בחוזה שנקרא ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, הוא גם גבה את הכספים בגין העובדים מן המעסיק בדרך של תשלום צקים, הוראת קבע או העברות בנקאיות .הסוכן גם טיפל בעובדים בצורה מלאה או חלקית, בקבלת הבעלות, תביעות, עזיבות וכד'.
בתמורה קבל הסוכן את העמלות מחברת הביטוח.
חלק מהציבור, חושב וחשב כי הקשר בין עמלות מהגורם המשווק וחברות הביטוח, גרמו להעדפה ברורה של הסוכן למכור מוצרים לא טובים או לא נכונים. הציבור והמפקחת ראו בסוכן גורם "שיילוקי" שמטרתו היחידה היא הנהות מעמלות גבוהות ובתמורה מכר הסוכן ללקוח מוצרים מיותרים ויקרי דמי ניהול.
כיום בעקבות הוראות הפיקוח המצב השתנה לחלוטין.